Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Jak przebiega proces pozycjonowania sklepu internetowego?

Sklepy internetowe podobnie jak inne strony www powinny być promowane w Internecie, aby mogły dotrzeć do potencjalnych klientów. Może to być przykładowo pozycjonowanie, dzięki któremu w naturalny sposób stopniowo zwiększamy widoczność strony w wyszukiwarce. Sektor e-commerce jednak rządzi się swoimi prawami, więc pozycjonując sklep online, trzeba zadbać o wiele ważnych kwestii.

Najpierw audyt SEO

Przed rozpoczęciem pozycjonowania, tak jak w każdym innym kanale marketingowym trzeba najpierw przebadać grunt. Aby odpowiednio ułożyć strategię i indywidualnie dopasować ją do sklepu internetowego trzeba najpierw sporządzić szczegółowy audyt SEO. Jest to lista rekomendacji zmian do wdrożenia w ramach optymalizacji SEO strony oraz innych działań, które warto wprowadzić w ramach pozycjonowania. Następnie pozycjoner może ustalić strategię, czyli plan działania. Oczywiście plan ten w trakcie może być modyfikowany i dostosowywany do bieżących efektów, nie należy się, więc sztywno go trzymać, a wręcz przeciwnie – być elastycznym.

Optymalizacja sklepu internetowego

Sklep internetowy zazwyczaj jest znacznie bardziej obszerny od standardowej strony internetowej, wymaga też, więc o wiele bardziej starannego podejścia do tematu optymalizacji. Przede wszystkim trzeba zadbać tu o prawidłową hierarchię kategorii i podkategorii, tak, by były one czytelne zarówno dla użytkownika, jak i algorytmów wyszukiwarki. Następną kwestią jest unikalna treść. Może to być dość problematyczne, zwłaszcza w sklepie, w którym mamy tysiące produktów, w którym mimo tego musimy zadbać o to, by opisy produktów nie były zduplikowane, gdyż negatywnie to wpłynie na proces pozycjonowania. Pozostają również takie kwestie jak oczywiście meta znaczniki (tytuły i opisy) zawierające frazy kluczowe, przyjazne adresy URL, prowadzenie bloga na stronie.

W pozycjonowaniu sklepu internetowego podobnie jak w przypadku innych stron ważne jest pozyskanie ruchu organicznego, jednak najważniejszy jest tu efekt końcowy, czyli sprzedaż. Oczywiście samo pozycjonowanie nie wystarczy, żeby przekonać klienta do skorzystania z oferty, lecz można również skupić się na kilku elementach poprawy poziomu User Experience na stronie, które mogą go przekonać do zakupu.

Powinno cię zainteresować

Samodzielna wycena mieszkania

Jak znaleźć porządną mobilną wulkanizację w Radomiu?

Torby na Zakupy i Foliopaki: Nowoczesne Rozwiązania od emGRAF

Dziedziczenie udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *